Mesajele contradictorii genereaza o stare de confuzie pentru 6 din 10 copii
Un studiu paneuropean, comandat de Sony Europe, dezvaluie ca tinerii Europei sunt confuzi in ceea ce priveste mesajele referitoare la protejarea mediului si nu stiu in ce fel ar putea salva planeta.
Noul studiu Sony Europe dezvaluie:
• 6 din 10 copii din Europa considera ca mesajele contradictorii despre mediu ii aduc intr-o stare confuza, simtindu-se neajutorati si apatici in privinta protejarii mediului
• Un sfert dintre copiii europeni nu stiu cum se pot implica in solutionarea problemelor de mediu si nu isi dau seama de diferentele pe care le pot face prin implicarea lor
• Adolescentii europeni considera ca marile companii si guverne sunt responsabile pentru solutionarea problemelor de mediu
Sony Europe a comandat un studiu independent ce a chestionat 5.000 de adolescenti cu varstele cuprinse intre 11 si 16 ani din Marea Britanie, Germania, Franta, Italia si Spania, in iulie 2009, pentru a intelege mai profund atitudinea tinerilor fata de mediu. Sony a incercat sa afle ce anume ii motiveaza si ii mobilizeaza pe tineri sa protejeze planeta, ca parte a programului de masuri luate de companie pentru a conserva mediul “Pentru generatia urmatoare”
Comentand rezultatele sondajului, Achim Steiner, director executiv al Programului de Protejare a Mediului apartinand Natiunilor Unite, a declarat: “Tinerii sunt adesea interesati, dar si sceptici si pesimisti in privinta scopului actiunilor concrete luate pentru rezolvarea provocarilor pentru protejarea mediului pe care le intalnim.
Mesajele pe care trebuie sa le receptioneze tinerii nu sunt numai cele referitoare la amenintari si probleme; mesajul cel mai important este ca exista nenumarate solutii la problemele unei lumi de sase miliarde de oameni, cu care putem impartasi nu doar increderea in viitor, ci si exprimarea curajului de a crede ca impreuna putem face diferenta".
Tinerii europeni sunt de parere ca marile companii au aceeasi responsabilitate precum guvernele in privinta solutionarii problemelor de mediu – o declaratie puternica referitoare la faptul ca acestia se asteapta ca organizatiile mari din tehnologie, precum Sony, sa le preia responsabilitatea.
“Rezultatele acestui studiu demonstreaza ca organizatiile precum Sony trebuie sa indeplineasca asteptarile tinerilor, prin asumarea unui rol important in solutionarea mediului,” a declarat Serge Foucher, vice-presedinte Sony Europe. “Cu toate acestea, viitorul ne rezerva o mare provocare: motivarea si angrenarea tinerilor in solutionarea problemelor de mediu.”
Compania Sony este deja pregatita sa colaboreze cu tinerii, in acest domeniu –printr-un parteneriat recent cu o echipa de copii din California (Forest Guard), Sony i-a ajutat pe acestia sa dezvolte un sistem ce detecteaza incendiile foresteriere in faza incipienta. Cantitatea de dioxid de carbon emis de aceste incendii egaleaza cantitatea emisa de cateva milioane de masini pe an. In astfel de proiecte Sony va continua sa inspire tinerii pentru ca acestia sa se implice intr-un mai mare grad in problemele de mediu.