13/01/2009 – Bate Saua sa Priceapa Iapa – Pact verde

Reprezentanti ai celor 35 de organizatii intiatoare ale "Pactului pentru Bucuresti" au depus marti, 13 ianuarie 2009 la ora 11:30 la Registratura Primariei Municipiului Bucuresti din Bd. Regina Elisabeta nr. 16 un set de 18 proiecte de Hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Proiectele de Hotarari reprezinta transpunerea in plan legislativ a prevederilor Pactului pentru Bucuresti, semnat si asumat in campania electorala din mai 2008 de Primarul General Sorin Oprescu si de marea majoritate a consilierilor generali. Domeniile acestor hotariri sint: urbanism si constructii, parcari, spatii verzi si baze sportive, transport alternativ, protectia patrimoniului, transparenta decizionala.

Hotararile au fost depuse nominal fiecarui consilier general si Primarului General. In continuare, reprezentantii organizatiilor s-au deplasat la sediul central al Primariei Municipiului Bucuresti din Bd. Regina Elisabeta nr. 47 si au depus cereri de audienta la Primarul General si la Presedintele Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Hotararile au fost depuse de asemenea la liderii politici care au semnat in mai 2008 "Pactul pentru Bucuresti" din partea organizatiilor locale ale partidelor: Vasile Blaga (PDL), Marian Vanghelie (PSD) si Ludovic Orban (PNL).

Au participat din partea organizatiilor:
Nicolae Radulescu-Dobrogea – presedinte Eco-Civica
Radu Filipescu – presedinte Grupul pentru Dialog Social
Mircea Ilie – vicepresedinte Viitor Plus
Mircea Toma – presedinte Agentia pentru Monitorizarea Presei
Diana Culescu – director executiv Asociatia pentru Tranzitie Urbana
Dragos Geamana – vicepresedinte Pro Democratia – Club Bucuresti
Nicusor Dan – presedinte Salvati Bucurestiul
Victor Alistar – director executiv Transparency International
George Culda – presedinte Bate Saua sa Priceapa Iapa.

Din partea Asociatiei "BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA", una dintre principalele propuneri de modificare a Hotararilor Consiliului General, vizeaza HCG 66/2006, care prevedea doar obligativitatea introducerii unui numar minim de parcari auto la orice cladire noua, de locuinte sau de birouri. Solicitarea noastra prevede obligativitatea introducerii si a unui numar minim de parcari de biciclete, odata cu definirea unui model standard de rastel de biciclete si a unor penalizari aplicabile in cazul nerepectarii acestei Hotarari ale Consiliului General.

Consideram ca o astfel de prevedere va avea in viitorul apropiat un efect pozitiv in privinta incurajarii utilizarii bicicletei ca mijloc alternativ de deplasare, ne-motorizat, non-poluant, economic si sanatos pentru om si mediul inconjurator de catre cetatenii capitalei, si nu numai, atat in scopuri utilitare cat si recreative.

In cazul in care vom obtine acordul Consiliuliului General si aceasta Hotarare va intra in vigoare, vom demara o campanie de informare publica astfel incat toti cetatenii sa isi cunoasca acest drept si/sau aceasta obligatie, indiferent ca va fi vorba de angajati, locatari, dezvoltatori imobiliari, ingineri de constructii, arhitecti sau factori de decizie din cadrul autoritatilor locale.

Acest demers face parte din campania de lobby si PR numita "VELORUTIA NAtIONALA" derulata de Batesaua in parteneriat cu Clubul de Cicloturism Napoca (Cluj Napoca), Bike Attack (Resita), ProBicicloUrbo (Targu Mures) si sprijinit de Federatia Biciclistilor din Romania, prin care incercam sensibilizarea autoritatilor locale si centrale in favoarea adoptarii bicicletei ca factor de echilibru in transportul urban.

Prezentam, in detaliu, continutul acestei noi propuneri de HCG:

Articol unic. Se completeaza Capitolul A al Anexei la Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 66/2006, dupa cum urmeaza:
1. Dupa art. 4 se introduce un articol nou, 4^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 4^1. (1) In sensul prezentelor norme, prin loc de parcare pentru autoturism se intelege o suprafata marcata pe suprafata solului cu o latime de cel putin 3m si o lungime de cel putin 5m.
(2) In sensul prezentelor norme, prin loc de parcare pentru bicicleta se intelege o suprafata marcata pe suprafata solului cu o latime de cel putin 80cm si o lungime de cel putin 2m, impreuna cu un suport metalic. Suportul metalic va fi amplasat in mijlocul zonei marcate, va fi orientat pe lungimea zonei marcate, va avea forma ∩ ("U" intors), va avea o inaltime de cel putin 80cm si va fi infipt in pardoseala cel putin 35cm."
2. Paragraful 5.1.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "5.1.1. Se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete la o locuinta a carei suprafata construita desfasurata este de maximum 100mp;".
3. Paragraful 5.1.2. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "5.1.2. Se vor asigura minimum 2 (doua) locuri de parcare pentru autoturisme si 4 (patru) locuri de parcare pentru biciclete la o locuinta a carei suprafata construita desfasurata este mai mare de 100mp;".
4. Paragraful 5.2.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "5.2.1. Se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare apartament cu suprafata construita desfasurata de maximum 100mp;".
5. Paragraful 5.2.2. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "5.2.2. Se vor asigura minimum 2 (doua) locuri de parcare pentru autoturisme si 4 (patru) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare apartament cu suprafata construita desfasurata mai mare de 100mp;".
6. Paragraful 5.3.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "5.3.1. Se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare apartament;".
7. Paragraful 6.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "6.1. Pentru toate categoriile de constructii mentionate se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare 60mp ai suprafetei utile aferente destinatiei respective, cu exceptia constructiilor destinate comertului si alimentatiei publice, pentru care se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare 20mp ai suprafetei construite desfasurate;".
8. Paragraful 7.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "7.1. Pentru toate categoriile de constructii mentionate se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare 20mp ai suprafetei desfasurate construite;".
9. Paragraful 8.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "8.1. Pentru toate categoriile de constructii mentionate se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare 100mp ai suprafetei desfasurate construite;".
10. Paragraful 9.1. se completeaza si va avea urmatorul cuprins "9.1. Pentru toate categoriile de constructii mentionate se va asigura minimum 1 (un) loc de parcare pentru autoturism si 2 (doua) locuri de parcare pentru biciclete pentru fiecare 30mp ai suprafetei desfasurate construite;".
11. Art. 12 se completeaza si va avea urmatorul cuprins "Nerealizarea numarului minim de locuri de parcare prevazut in Norme, pentru constructiile noi, propuse a se realiza in afara teritoriului de referinta al zonei centrale a orasului, delimitat de traseul Inelului principal de circulatie (Bulevardul Nicolae Titulescu, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Soseaua Stefan cel Mare, Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacarestilor, Soseaua Oltenitei, Soseaua Viilor, Strada Progresului, Bulevardul Geniului, Soseaua Grozavesti, Soseaua Orhideelor, Bulevardul Nicolae Titulescu), obliga solicitantul la plata unei taxe de 10.000 EURO pentru fiecare loc de parcare pentru autoturism si de 2.000 EURO pentru fiecare loc de parcare pentru bicicleta nerealizat in parcela proprie, in vederea constituirii unui fond pentru construirea de parcaje publice, subterane sau supraterane pe teritoriul Municipiului Bucuresti. In aceste conditii, Autorizatia de Construire nu va fi eliberata, fara plata taxei de exceptare de la norma corespunzatoare numarului de locuri de parcare nerealizate, specificate in avizele Comisiei de Urbanism si Amenajarea Teritoriului si al Comisiei Tehnice de Circulatie ale PMB. Prevederea se aplica numai pentru max. 20% din norma de locuri calculata.".
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri