Henkel este prima companie din Germania care castiga titlul “Cea mai sustenabila companie germana”, pentru efortul sustinut la nivel global in domeniul responsabilitatii sociale. “Suntem onorati de primirea acestui premiu, mai ales in contextul in care compania Henkel are o istorie de peste 130 de ani in acest domeniu. Sustenabilitatea si programele de responsabilitate sociala sunt parte integranta a ADN-ului Henkel”, a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel Group.
Acest premiu vine ca o confirmare, dupa recenta listare a companiei in “Indexul mondial Dow Jones de Sustenabilitate” (DJSI). In acest clasament, Henkel a fost singura companie listata din domeniul Bunurilor de Larg Consum. Numai 10 la sută dintre cele mai mari 2500 de companii din lume au fost incluse, anul acesta, în indexul DJSI World.
Un criteriu important in conferirea titlului de “Cea mai sustenabila companie germana” l-a constituit importanta pe care Henkel a conferit-o, de-a lungul anilor, dezvoltarii departamentului de cercetare-dezvoltare. Numai in anul 2007, Grupul Henkel a investit 350 milioane EUR in cercetare-dezvoltare, ceea ce reprezinta 2,7% din totalul vanzarilor companiei. Din totalul acestor investitii, 95 milioane EUR au revenit diviziei Detergenti si Produse pentru ingrijirea locuintei.
Henkel investeste in cercetare
Valoarea investitiilor Henkel in cercetare-dezvoltare a crescut constant de la an la an. In anul 2007 investiile in cercetare-dezvoltare au fost cu 10 milioane de euro mai mari decat in anul 2006, in timp ce valoarea totala a acestora a crescut cu aproximativ 93 milioane euro in intervalul 2003-2007.
Tot in 2007, 314 milioane EUR au fost alocati dezvoltarii de noi produse si procese legate de produse. In prezent, 35% din vanzarile diviziei Detergenti si Produse pentru ingrijirea locuintei, la nivel global, sunt generate de produse noi (cu o vechime pe piata de cel mult 3 ani). Practic, alaturi de calitate si responsabilitate, o alta valoare care descrie marca Henkel este inovatia, lucru demonstrat si de cresterea numarului de patente obtinute (de la 250 in anul 2000, la 400 in anul 2007).
In anul 2007, compania Henkel a realizat 385 de studii de piata numai in Europa Centrala si de Est. “Conform studiilor noastre de piata, un aspect important de luat in calcul pentru detergentii viitorului va fi consumul cat mai redus de resurse (apa, energie si timp). Astfel, in urmatorii 10 ani, Henkel intentioneaza sa reduca cu 48% cantitatea de apa folosita in procesul de productie“ a declarat Christian Laske, Director Cercetare-Dezvoltare Henkel CEE.
Evolutia detergentului
De la inventarea primului detergent modern – Persil- in anul 1907, Henkel a continuat linia inovatiilor in acest domeniu; de exemplu, din 1978 si pana astazi, si-a imbunatatit cu 40% puterea de inlaturare a petelor, in timp ce dozarea per ciclu de spalare a scazut cu 65%.
Una dintre preocuparile constante ale departamentului de cercetare –dezvoltare Henkel Detergenti a fost imbunatatirea si adaptarea detergentilor la nevoile mereu in schimbare ale consumatorilor si la tipurile tesaturilor. Spre exemplu, Henkel a luat mereu in calcul diferentele legate de consum, ce apar de la un continent la altul. In timp ce in America se spala in medie cu 50 grame de detergent la o temperatura de spalare de 290 C, in Europa se spala in medie cu 50 grame de detergent la 400 C. Sau, in Rusia, Henkel a dezvoltat un tip de balsam de rufe special, care isi pastreaza proprietatile chiar si la temperaturi de -20 grade Celsius!
Piata detergentilor este o piata extrem de dinamica. Astazi, consumatorii din intreaga lume vor sa spele hainele repede, la temperaturi scazute, dar cu un consum mic de energie si fara sa afecteze prea mult tesaturile. Si evolutia textilelor a avut un cuvant de spus in evolutia detergentului. Astfel, daca in 1960 erau produse la nivel global 10,1 milioane tone bumbac si numai 3,4 tone de tesaturi sintetice, se estimeaza ca in 2020 vor fi produse 26,6 tone bumbac si 68,9 tone de tesaturi sintetice.