REPORTAJ: Centrul de cercetare Ford din Aachen

Centrul de cercetare Ford din Aachen, Germania, este locul unde ingineri de 25 nationalitati creaza cele mai performante tehnologii care vizeaza optimizarea performantelor, fiabilitatii si economiei automobilelor marcii americane.

Green Report este singura publicatie din Romania care a avut ocazia sa viziteze centru de cercetare Ford din Europa si va dezvalui in continuare cateva dintre tehnologiile nascute in acest institut.

EcoBoost

Centrul de la Aachen joaca un rol cheie in dezvoltarea motorizarilor noilor modele, iar unul dintre cele mai notabile exemple recente este motorul EcoBoost de 1.0 litri, care echipeaza si modelul B-Max, produs exclusiv in Romania, la Craiova.

Acest motor este considerat a fi unul dintre cele mai eficiente propulsoare, raportand puterea sa la consumul de 4,9 litri si emisiile de 114 grame CO2 pe kilometru.

EcoBoost este si castigatorul premiului Intenational Engine of the Year 2012 si are trei versiuni de putere, respectiv 100 CP, 120 CP si 125 CP.

Legatura dintre Tequila si Ford

De asemenea, inginerii Ford dezvolta la Aachen piese care au in compozitie din ce in ce mai multe materiale regenerabile.

“Facem tot posibilul ca fiecare material folosit la costructia automobilului sa poata fi reutilizat. Astfel, folosim in compozitia pieselor de interior materiale naturale, din surse regenerabile. Avem grija ca produsele organice sa fie colectate de la furnizori care utilizeaza practici prietenoase cu mediul in procesul de cultivare”, a explicat unul dintre inginerii centrului.

Astfel, acestia utilizeaza mixura de fibre natrale si polipropilena, rezultand materiale foarte rezistente si usoare.

Principalele plante utilizate in realizarea acestor componente sunt lemn, kenaf, canepa, flax sau agave, planta din care se produce si Tequila, iar printre principalele piete de provenienta sunt Brazilia si Tanzania.

Fabricarea acestor componente este mai costisitoare, insa rezistenta acestora in timp le face mai rentabile, au adaugat reprezentantii Ford.

ECOnetic

Aachen este, de asemenea, punctul focal european Ford pentru tehnologiile ecologice.

Jumatate dintre masinile marca Ford vandute in Europa la sfarsitul acestui an vor purta semnatura ECOnetic, reprezentand o gama de tehnologii care vizeaza economia de combustibil si reducerea emisiillor de CO2, au declarat reprezentantii centrului de cercetare si inginerie Ford din Aachen, Germania.

“Tehnologia ECOnetic reuneste o serie de tehnologii care ofera in special economie de combustibil si reducerea emisiilor, iar acestea la un cost scazut, insa fara vreun compromis cu privire la design sau dinamica de conducere. Pana la sfarsitul anului, jumatate dintre masinile vandute in Europa, adica peste de 30 de modele Ford, vor beneficia de semnatura ECOnetic”, a declarat Pim van der Jagt, directorul general al centrului de cercetare Ford din Europa

Printre tehnologiile inglobate de ECOnetic se numara sistemele Start/Stop, Eco Mode si Active Grill Shutter.

Active Parking Assist

Una dintre tehnologiile de varf dezvoltate in Germania este reprezentata de sistemul Active Parking Assist, cu ajutorul caruia, printr-o simpla apasare de buton, masina parcheaza singura perpendicular, sarcina soferului constand numai in comanda pedalelor, fara a coordona directia.

Sistemul utilizeaza senzori cu ultrasunete pentru a identifica locuri de parcare de potrivit, iar cand acesta este detectat, un semnal sonor recomanda soferului sa opreasca.

Parcarea propriu-zisa va fi coordonata de masina, iar soferul nu va atinge volanul, ci va actiona numai pedalele de ambreaj si frana.

EKG pentru sofer

O alta tehnologie dezvoltata la Aachen este scaunul care are capacitaea de monitorizare a ritmului cardiac al soferului.

Reprezentantii Ford estimeaza ca in viitorul apropiat, acest sistem va putea fi comandat ca optinune pe urmatoarele modele ale constructorului american de automobile.

Acest sistem functioneaza aproape ca un sistem traditional EKG, cu exceptia faptului ca senzorii sunt amplasati pe suprafata de scaunului in loc de a fi atasati direct pe sofer.

Senzorii speciali sunt capabili sa citeasca impulsurile inimii prin imbracaminte.

Centura de siguranta cu airbag

Inginerii Ford ne-au prezentat si centura de siguranta dotata cu airbag.

In utilizarea normala, aceasta functioneaza ca o centura de siguranta traditionala, diferenta facandu-se la impact, cand senzorii din dotarea masinii determina sau nu declansarea airbag-ului tubular din componenta centurii.

Astfel, in functie de gravitatea accidentului, centurile se umfla cu aer comprimat, amortizand socul cu de cinci ori fata de centurile standard.

Centrul de cercetare din Aachen a fost infiintat in anul 1994 si este singurul institut de acest fel Ford din afara Statelor Unite. La centrul de cercetare lucreaza aproape 280 de persoane de 25 nationalitati.

De asemenea, orasul Aachen este cel mai mare centru universitar de inginerie din Germania.

Gabriel Botezatu

Foto: Green Report

spot_img

Ultimele știri