Masinile cu propulsie electrica vor detine pana la zece la suta din piata auto, la nivelul anului 2020, a declarat Bernard Neuviale, presedintele Renault Nissan – Bulgaria, intr-un interviu acordat agentiei Novinite.
“Potentialul vehiculelor electrice este intre 5 si 10 la suta din vanzarile de automobile noi, evaluate pentru anul 2020”, a explicat Bernard Neuviale.
In opinia acestuia, cel mai important factor care determina cresterea numarului de masini nepoluante este implementarea, in fiecare tara, a legislatiei UE referitoare la reducerea emisiilor de CO2.
Reprezentantul Renault Nissan recunoaste insa ca „in Bulgaria, noi suntem foarte departe de aceasta tinta. Lobby-ul in favoarea afacerilor cu masini second hand este atat de puternic incat Guvernul nu isi propune sa introduca nici o limitare in privinta importului de masini foarte vechi din vestul Europei. Aceste masini nu respecta nicio norma legata de CO2, multe dintre ele au kilometraje contrafacute si nu au trecut niciun test tehnic”.
Oficialul Renault Nissan a amintit cele patru modele electrice oferite pe piata europeana de compania sa – Fluence (foto), Kangoo, Twizzy si Zoe, excluzand insa posibilitatea ca vreunul dintre acestea sa ajunga sa fie fabricat in Bulgaria. Singurul domeniu de colaborare cu industria bulgara ar putea fi reciclarea bateriilor de acumulatori, la sfarsitul duratei lor de viata.
Marca Dacia ocupa opt la suta din piata Bulgariei
Bernard Neuviale precizeaza ca in Bulgaria grupul Renault Nissan detine 17 la suta din piata de automobile noi: Dacia 8 la suta, Renault 6 la suta si Nissan 3 la suta, „ceea ce reprezinta o foarte buna performanta pentru Bulgaria. Pe de alta parte insa, in Romania marca Dacia detine 35 la suta din piata de masini noi”, subliniaza Bernard Neuviale.
Intrebat despre concurenta cu fabricantul chinez Litex (Great Wall), care a deschis o filiala in Bulgaria, reprezentantul Renault Nissan a evitat sa faca evaluari: „E dificil sa compari Dacia cu Litex. In Romania, Renault are intregul lant de fabricatie al masinilor – matritare, asamblare, vopsire, testare, productie de motoare si de cutii de viteza. Avem si un centru de cercetare Dacia in Romania, pentru a pregati viitorul. Activitatile curente ale Litex in Bulgaria nu le cunosc exact, dar se pare ca ei doar importa masini din China. Valoarea adaugata in Bulgaria este foarte redusa”.
Foto: www.autoevolution.com
Comentariile tale pot fi postate aici
Citeste si: