Media emisiilor de dioxid de carbon provenite de la autoturisme a scazut cu 13% din 1997 la nivelul UE, potrivit documentelor prezentate de asociatiile producatorilor si importatorilor europeni. Este un progres semnificativ, important pentru obtinerea scopului Uniunii, acela de a reduce emisiile de CO2 cu 20%, fata de 1990, pana in 2020. Motoarele cu consum redus si inmultirea numarului de automobile diesel au contribuit la acest succes.
SUBIECT DELICAT. Tema reducerii emisiilor provenite din transporturi a necesitat indelungi negocieri de-a lungul anilor. Urmatoarea tinta pentru Comisia Europeana este introducerea obligativitatii ca emisiile sa scada pana la 130 grame/kilometru. La nivelul anului 2007, media inregistrata pentru masinile noi era de 164,9 grame/kilometru. Un progres semnificativ fata de 1997, cand media inregistrata era de 189,8 grame/kilometru. Unele tari, intre care Marea Britanie, isi propun si mai mult: 100 grame/kilometru pana in 2020. Guvernul de la Londra are pregatite si alte masuri, complementare: imbunatatirea infrastructurii (pentru evitarea ambuteiajelor si o rulare cat mai cursiva) sau reduceri de taxe si scutiri de impozite pentru cumparatorii de masini noi. In Marea Britanie circula in prezent 31 de milioane de vehicule. Anul trecut, in Regatul Unit s-au vandut doar 2,4 milioane de masini noi. Potrivit unui reprezentant al executivului britanic, rolul masinilor vechi si al factorilor precum stilul de condus, capacitatea motorului sau distantele parcurse sunt importante pentru reducerea emisiilor.
Pentru mai multe informatii viziteaza Jurnalul National