5000 de participanti la cel mai mare protest al biciclistilor din Capitala

5000 biciclisti au marsaluit astazi pe strazile Capitalei la cel mai mare protest al lor de pana acum. Acestia au plecat in jurul orei 15:30 din Piata Charles de Gaulle si s-au indreptat spre Piata Constitutiei, dupa ce pentru cateva minute au ocupat Podul Basarab.

Sorin Oprescu a dovedit ani la rand ca nu are abilitatea de a oferi locuitorilor Bucurestiului un oras al oamenilor. De aceea, Comunitatea Biciclistilor a hotarat sa il sustina pe Oprescu in cursa prezidentiala de care, oricum, este mult mai preocupat”, a declarat Andrei Gaitanaru, Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti.

Potrivit motivele protestului sunt date de incurajarea transportului motorizat in Bucuresti, care este cea mai poluata capitala, neaplicarea masurilor de siguranta rutiera, lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii, dar si neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Este ilogic sa iei dintr-un trotuar de doi metri o bucata ca sa faci pista de biciclete si sa privezi pietonii de o zona pe care sa circule”, a spus Vladimir Iuganu, membru al Comunitatii Biciclistilor.

Participantii la protest considera ca marcarea benzilor care semnaleaza accesul biciclistilor pe carosabil, unica varianta sigura pentru toti participantii la trafic si singura solutie eficienta pentru un oras al transportului eficient.

Ieri, in cadrul unui forum dedicat mobilitatii urbane, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca decizia amplasarii pistelor si pe carosabil a fost luata in urma discutiilor avute cu reprezentantii organizatiilor nonguvernamentale, in cadrul grupurilor de lucru dedicate “chestiunii pistelor de biciclisti”.

“Nu oricum si in orice conditii poti sa construiesti, pana cand nu exista studiile de specialitate, si ma refer aici la pistele de biciclete asezate pe carosabil, pe calea rutiera, pentru care trebuie sa ai și cadru legislativ”, a punctat Oprescu, care a menționat ca studiile in intersectii in special pe cele doua axe principale de transport din Capitala, N-S si E-V, au fost demarate impreuna cu reprezentantii ONG-urilor.

spot_img

Ultimele știri