Greenpeace si producatorii de instrumente muzicale lupta pentru exploatarea responsabila a padurilor

Sustinerea furnizarii de materiale naturale nu este o idee noua in industria de instrumente muzicale, care depinde de lemnul batran pentru ca instrumentele sa atinga cea mai buna tonalitate. Astfel, mai marii industriei producatoare de instrumente au semnat un parteneriat cu Greenpeace pentru campania Music Wood, care se concentreaza pe exploatarea responsabila a molidului Sitka, un material cheie pentru fabricarea chitarelor si pianelor, informeaza Reuters.

"Paradoxal este faptul ca muzicienii au tendinta sa fie destul de progresivi si ecologisti, pana vine vorba de propria chitara. Nu vor sa-si asume riscul de a nu avea cel mai bun ton", a declarat directorul de relatii publice si comunicare al C.F. Martin & Co., Dick Boak.

Multe dintre cele mai cautate materiale forestiere vin de la copaci care au nevoie de sute de ani pentru a-si dezvolta caracteristicile acustice. De-a lungul timpului, companiile au dezvoltat instrumente de la clarinete care pot fi reciclate, pana la chitare acustice Martin si Gibson, din materiale provenite exclusiv din padurile administrate responsabil.

Dar efortul colectiv al companiilor ca Martin, Gibson, Fender, Taylor, Yamaha si altii, de a-si conserva furnizorii de lemn batran si de a salva copaci de la taierea prematura, incepe sa ia contur odata cu campania Music Wood.

Dupa ce s-a intalnit cu Greenpeace si cu producatorii de instrumente, furnizorul de molid Sitka, compania Sealaska, a fost de acord sa conduca un audit preliminar al practicilor sale. Un raport complet acreditat de Consiliul pentru Administrarea Padurilor (FSC) va fi realizat in vara lui 2008, iar daca compania din Alaska decide sa implementeze reformele care i se vor recomanda si sa aplice pentru certificarea FSC, va aplica masuri de taiere responsabila si va lua in considerare zonele si habitatele padurilor.

Greenpeace a demarat campania Music Wood dupa ce a depistat ca molizii din Alaska sunt taiati de mai multe industrii, in special industria de mobila din Japonia.

"Producerea instrumentelor muzicale reprezinta un foarte mic procent din problema. Dar companiile din alte industrii au semnificante implicatii", a declarat directorul de campanie Greenpeace, Scott Paul.

Paul a precizat ca rezultatele preliminare ale Sealaska au aratat ca, daca nu se schimba ceva, compania nu va mai putea furniza molid batran producatorilor de instrumente in 15 ani.

Specialistul de resurse din cadrul Consiliului de Aparare a Resurselor Naturale, Debbie Hammel a aratat ca o mica fractie, mai putin de 5%, mai exista din totalul de copaci batrani din Statele Unite, situatie care forteaza cumparatorii de anumite materiale lemnoase sa caute in alte regiuni si tari cum este Rusia.

Foto: Reuters

spot_img

Ultimele știri